Terug naar nieuwsoverzicht

DESSO wint BOV-Trofee 2010

05 november 2010

DESSO, een leidende Europese tapijtfabrikant op het gebied van tapijt, tapijttegels en kunstgras, ontving gisteravond de BOV-Trofee 2010. Deze trofee voor de onderneming met de Beste Ondernemers Visie (BOV) werd uitgereikt in Popcentrum 013 te Tilburg. Thema van de BOV- Trofee was ‘Klaar voor de toekomst’. De jury stond onder leiding van Prof. Dr. Theo Verhallen van de Universiteit van Tilburg.
 
Stef Kranendijk, CEO van DESSO: “Wij zijn erg trots als winnaar van de BOV trofee 2010 uit de bus te komen. Het is een mooi compliment waarbij voor de vakjury met name onze innovatiestrategie centraal heeft gestaan. Hierbij richten we ons op Creativiteit, Functionaliteit en Cradle to Cradle®. Door deze focus kunnen wij onze positie in de competitieve wereldmarkten van tapijt en kunstgras succesvol versterken en zowel in omzet als winstgevendheid groeien. Alle drie de innovatiepijlers zijn daarbij belangrijk. Creativiteit omwille van de onderscheidendheid in tapijtdesign en de aansluiting bij de behoeften van architecten en gebruikers. Op het gebied van functionaliteit zetten wij in op de verdere ontwikkeling van producten die het verschil maken op het gebied van onze gezondheid en welzijn, denk daarbij aan akoestiek en binnenluchtklimaat. En met het door ons omarmde Cradle to Cradle® principe bestaan onze eindproducten steeds meer uit veilige, zuivere bestanddelen die biologisch of technisch afbreekbaar zijn. Deze kunnen dan oneindig worden hergebruikt als grondstof voor nieuwe producten. Wat naast een concurrentievoordeel, van het grootste belang is voor een welvarend bestaan van toekomstige generaties”.

BOV-Trofee
De BOV-Trofee is een initiatief van de JuniorKamer Hart van Brabant. De BOV-Trofee wordt jaarlijks uitgereikt aan een bedrijf uit Midden-Brabant met een bijzondere ondernemersvisie op een wisselend thema. Het thema voor de 2010-editie was ‘Klaar voor de toekomst’ en werd door een vakjury uitgereikt aan een bedrijf met een duidelijke visie en strategie voor de komende jaren. Dit jaar werd de Trofee voor de elfde keer uitgereikt. Meer informatie over de BOV-Trofee is te vinden op www.bov-trofee.nl.

2010 belangrijk jaar voor DESSO innovaties
Dit jaar was een belangrijk jaar voor DESSO vanwege de introductie van nieuwe innovatieve producten. Met de EcoBase® tapijtrug, die voor 97% uit positief gedefinieerde materialen bestaat, heeft DESSO een belangrijke stap gezet in de realisatie van een volledig duurzaam productgamma. Hiermee heeft DESSO als enige tapijtfabrikant ter wereld een zilveren Cradle to Cradle® certificaat verworven voor een gehele tapijttegel.

Een andere belangrijke innovatie is het dit jaar geïntroduceerde AirMaster® tapijt dat 8 maal effectiever is in het opnemen en vasthouden van fijnstof dan harde vloeren en 4 maal effectiever dan een standaard tapijt. Daarmee zorgt het voor een aanzienlijke verbetering van het binnenklimaat en vermindert het risico op gezondheidsproblemen.

Ook introduceerde DESSO recent SoundMaster® dat zorgt voor een sterke geluidsabsorptie en een verbetering van de akoestiek in ruimtes met 60 procent. Dit is met name van belang op scholen waarbij akoestiek een belangrijke rol speelt bij het creëren van een goed leerklimaat. Naast scholen zijn uiteraard kantoren evenals zorginstellingen en ziekenhuizen zinvolle toepassingen voor de geluidsarme en 40% gerecyclede tapijtrug SoundMaster®.

EcoBase® , AirMaster® en SoundMaster® zijn voorbeelden van functionele innovaties die de kwaliteit van leven in huis en op kantoor, maar ook op scholen en in de zorg aanzienlijk kunnen verhogen.
 
Uitreiking ‘Goed Industrieel Ontwerp’ 
Vorige  week ontving DESSO bij de opening van de Dutch Design Week twee ‘Goed Industrieel Ontwerp’ erkenningen voor de innovatieve DESSO producten AirMaster® en EcoBase®. De erkenning is hét keurmerk voor design expertise en werd uitgereikt door een onafhankelijke jury.
 
Sterke internationale marktpositie in tapijt, tapijttegels en kunstgras
DESSO tapijt is terug te vinden in kantoren, bankgebouwen, winkels, openbare gebouwen, scholen, universiteiten en zorgcentra overal ter wereld. DESSO consumenten tapijt wordt vertegenwoordigd door drie sterke merken: Parade, Bonaparte en DESSO. Alle drie met een rijke historie op het gebied van vloerbedekking voor woningen binnen het topsegment van de markt. DESSO’s creatieve tapijtontwerpen en servicegeoriënteerde aanpak hebben geleid tot het feit dat DESSO marktleider is in het creëren van tapijtoplossingen voor de Hotel, Marine en Aviation (HMA) sectoren.
 
Met DESSO Sports Systems is DESSO marktleider op het gebied van kunstgras en versterkt natuurgras. Deze velden bieden de perfecte ondergrond voor ondermeer voetbal, tennis, hockey en rugby op elk niveau. Maar liefst tien Engelse Premier League ploegen spelen hun thuiswedstrijden op DESSO GrassMaster waaronder topclubs als Arsenal FC, Liverpool FC en Tottenham Hotspur. Tijdens het WK-Voetbal in Zuid-Afrika afgelopen zomer werden in de stadions in Nelspruit en Polokwane in totaal acht wedstrijden gespeeld op het versterkte natuurgras van DESSO GrassMaster.

  • Deel deze pagina
  • twitter
  • linkedin
  • facebook
  • email