Dealer event 3
Terug naar nieuwsoverzicht

Zeer ambitieus Desso wil tapijtmarkt weer laten groeien

26 november 2010

Op maandag 22 november heeft in de fabriek van Desso in Goirle een spectaculair dealerevenement plaatsgevonden. Honderden topdealers waren naar Goirle gekomen om de toekomstplannen van Desso aan te horen. Had men in de tapijtsector de afgelopen 10 jaar bijna 50% van de omzet verloren zien gaan aan de leveranciers van harde vloerbedekking, de komende jaren wil Desso die daling niet alleen een halt toeroepen, maar is er alles op gericht om de tapijtmarkt weer te laten groeien.

Van tapijtrol naar Floor Fashion
Desso wil tapijt weer modieus maken. "We maken een omschakeling van tapijtrol naar floor fashion" aldus Rob Peters. Desso heeft zich ten doel gesteld om leidend in de sector te zijn en met de drie meest belangrijke en bekende merken (Parade, Bonaparte en Desso) in de tapijtmarkt ook in de reclame, promotie en public relations het voortouw te nemen.

Het creëren van een ommekeer
Binnen de nieuw uitgestippelde strategie van Desso voeren innovatie en communicatie de boventoon. Met die twee elementen wil het bedrijf de consumenten opnieuw prikkelen om tapijt anders, met nieuwe ogen, te bekijken. Voor de kenners heeft tapijt vele voordelen vergeleken met harde vloeren, maar die kennis moet indringend en langdurig aan de consumenten verteld worden. "Dat een harde vloer beter is voor mensen met astma en COPD is een mythe, gebaseerd op volstrekt onjuiste veronderstellingen. Daar willen we een eind aan maken. Maar een mythe die 30 jaar gevoed wordt, haal je niet onderuit met een tv-commercial van 30 seconden. Daar moeten we fundamenteel, vele jaren aan werken, met inzet van alle middelen", aldus Peters.
Albert Telgenkamp (Sales Manager Desso Consumer Carpets) benadrukte tijdens zijn presentatie over samenwerking met de dealers dat partnership de sleutel tot succes zal zijn. Door het aanbieden van verschillende dealerpakketten wordt commitment gevraagd aan dealers; "Zo worden onze krachten optimaal gebundeld om de markt echt weer in beweging te krijgen. We kunnen het maar op één manier goed doen, en dat is SAMEN met de dealers" besluit Telgenkamp zijn presentatie.

Desso Best Dealer Award
De CEO van Desso, Stef Kranendijk, had de eer om de eerste DESSO Best Dealer Award uit te reiken. Na de presentatie van 20 genomineerden werden de drie finalisten bekend gemaakt; Vinke Beilen uit Beilen, Profita Comfortabel Wonen uit Valkenswaard en Woninginrichting J. Kruider uit Steenwijk.  Vinke uit Beilen werd onder luid applaus uitgeroepen tot winnaar van de Best Dealer Award.
Rob Peters, Managing Director van Desso Consumer Carpets: "Deze ereprijs is door Desso in het leven geroepen om iemand naar voren te halen die men als voorbeeld in de branche ziet, waarbij dan gekeken is naar ondernemerschap, bedrijfsfilosofie, winkelpresentaties en iemand die zich inspant de productgroep tapijt en de merken Parade, Bonaparte en Desso op een positieve wijze in de winkel te presenteren". Dat Vinke Beilen de laatste jaren niet heeft gedeeld in de daling van de tapijtmarkt moge duidelijk zijn. De laatste jaren laten zij telkens een groei zien in de tapijtverkoop, mede door de investeringen die zij deden in hun winkel en tapijt-presentatie.
Eigenaresse Karin Vinke zegt hier zelf over: "Ons hele team is hartstikke enthousiast over tapijt. Als men voor laminaat bij ons komt, stellen we allerlei vragen om onze klant zelf te laten inzien dat tapijt een betere keuze is." Haar man en mede-eigenaar Gert Jan Vinke vult hierop aan: "We zijn al ons hele leven positief ingesteld. En we willen ook alleen maar positieve verhalen horen. Vertegenwoordigers die de afgelopen jaren met afhangende schouders bij ons binnenkwamen, hebben we erop gewezen dat we niet in treurverhalen geïnteresseerd zijn. Alleen met positivisme kom je verder, en wat hier vanmiddag is gebeurd spreekt ons dan ook enorm aan."  

 

Dealer event 1

 

Dealer event 2
  • Deel deze pagina
  • twitter
  • linkedin
  • facebook
  • email