Deze website maakt gebruik van cookiesMeer infoMelding sluiten

Kernwaarden

We zijn trots op de diversiteit in ons personeelsbestand. Diversiteit verrijkt het bedrijf op heel veel manieren.

Maar, net als bij alle internationale bedrijven, moet er iets zijn dat ons verbindt. Bij Desso zijn dat onze zes kernwaarden: zij fungeren als de lijm die ons verbindt.

Desso's kernwaarden


Zij bepalen de koers van onze strategieën en doelstellingen op de lange termijn. Ze vormen een permanent onderdeel van ons dagelijks handelen  en besluitvorming. We zijn ervan overtuigd dat deze waarden ons uniek maken in vergelijking met onze concurrenten. We zijn trots op onze kernwaarden!

1. Klantgerichtheid

We zetten ons voor 100% in voor datgene wat goed is voor onze klanten. We willen dat ze naar ons terug blijven komen en dat ze ons aanbevelen bij anderen. Om dat punt zo duidelijk mogelijk te maken, hanteren we de slogan 'The Floor is Yours', waarmee we willen benadrukken dat we, dag in dag uit, de wensen van de klant centraal stellen in ons denken en doen. Dagelijks handhaven we onze klantgerichtheid door:

  • Het bewerkstelligen van een 'Best in Class' supply chain.
  • Geen compromissen wat betreft de kwaliteit van onze producten, oplossingen en service.
  • Onderzoeken en geheel begrijpen van de door ons geselecteerde markten.
  • Genereren van nieuwe ideeën door middel van co-creatie met top architecten en ontwerpers via ons unieke Circles of Architects® platform.
  • Samenwerking met klanten in een langdurig partnerschap waarvan beide partijen profijt hebben.
  • Begrijpen op welke wijze onze zakelijke beslissingen effect hebben op onze klanten.
  • Nakomen van onze beloften en verplichtingen.

2. Gezond Verstand

We nemen het liefst de eenvoudigste en snelste route om onze doelstellingen te bereiken en moedigen al onze medewerkers aan om hun gezond verstand te gebruiken om tot succesvolle resultaten te komen. Het gaat erom dat we de beste oplossingen en ideeën vinden die ons in de kortst mogelijke tijd vooruit helpen. We vertrouwen daarbij op de schat aan ervaring en kennis van onze medewerkers. Stel je voor: 'Als Desso eens weet, wat Desso weet'.

 

3. Integriteit

Wij geloven dat vertrouwen een fundamentele voorwaarde is voor goed zakendoen. Daarom beschouwen we integriteit als een essentiële kernwaarde. Het gaat erom te allen tijde open, eerlijk en respectvol te zijn naar collega's, klanten en alle belanghebbenden.

 

4. Ondernemerschap & Ambitie

We staan nooit stil. Ondernemen is soms niet makkelijk en je moet je voortdurend aanpassen in een snel veranderende wereld, altijd tegemoetkomen aan de wensen van de klant en kansen zien voor nieuwe markten. Ondernemers zijn bereid zich aan te passen, risico's te nemen en streven altijd naar succes. Ze zijn sterk in het waarnemen van nieuwe kansen en het ontwikkelen van talent. Bij Desso geloven we dat iedereen zijn eigen ondernemingsgeest kan ontwikkelen. Daarom hebben we er een kernwaarde van gemaakt. We combineren die met de waarde 'ambitie' omdat we van onze mensen verwachten dat ze hun beste ideeën opvolgen en verwezenlijken.

 

5. Verantwoordelijkheid & Empowerment

De beste manier om te bereiken dat onze medewerkers zich betrokken voelen, is erop te vertrouwen dat ze de juiste keuzes maken. Dat noemen we 'Verantwoordeljikheid & Empowerment' en dit betekent dat elke medewerker bij Desso verantwoordelijk is voor het behalen van de beste resultaten, voor het inzetten en versterken van zijn of haar vaardigheden, voor het succesvol samenwerken met collega's, voor het ontwikkelen van nieuwe ideeën en oplossingen, het bijdragen aan het enthousiasme, de energie en de creativiteit binnen de totale organisatie.

6. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen & Cradle to Cradle®

Maatschappelijk verantwoord ondernemen heeft voor ons vele facetten. Het gaat daarbij om onze verantwoordelijkheid ten opzichte van mens, milieu en winstgevendheid. Door onze toewijding aan Creativiteit, Functionaliteit en Cradle to Cradle® ontwerp komen we tot een nieuw bedrijfsmodel. Een model waarmee wij geloven waarde toe te voegen voor onze klanten en aandeelhouders, voor de maatschappij en voor toekomstige generaties om hun gezondheid, voorspoed en geluk op deze planeet in stand te houden.

Dagelijks tonen we onze maatschappelijke verantwoordelijkheid door:

  • De cultuur, gebruiken en regels van de landen waar we actief zijn te respecteren.
  • Op een open en eerlijke manier te communiceren met alle belanghebbenden.
  • De moed te hebben om onze mening te geven.
  • Verantwoordelijkheid te nemen voor ons handelen.
  • Naar beste vermogen en met integriteit te voldoen aan onze verplichtingen.
  • Communiceren over onze voortgang bij het bereiken van de Cradle to Cradle®-doelstellingen.

Cradle to Cradle®-visie: sinds 2008 is onze aandacht voortdurend gericht geweest op de doelstelling om in 2020 al onze producten volgens de Cradle to Cradle®-design principes te vervaardigen. De oneindige cyclus van de natuur vormt de inspiratiebron van dit concept, dat van bedrijven vraagt om materialen en producten zodanig te gebruiken en ontwerpen dat ze een positieve bijdrage leveren aan het milieu en de menselijke gezondheid.

  • Deel deze pagina
  • twitter
  • linkedin
  • facebook
  • email